آخرین اخبار
۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
اختلاس ۲۰ میلیاردی توسط حسابدار زن | ماجرای عجیب خرید ویلا و طلا
بازدید:۱۷۱۲
صد آنلاین | خانم حسابداری که ۲۰ میلیارد تومان از شرکت محل کار خود اختلاس کرده بود، بالاخره دستگیر شد.
کد خبر : ۱۲۰۳۶۵

به گزارش صد آنلاین،کارمند حسابداری یک شرکت خصوصی که طی دو سال گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال (۲۰ میلیارد تومان) از شرکت اختلاس کرده بود، دستگیر شد. او با استفاده از پول‌های سرقتی، اقدام به خرید خودرو، طلا، آپارتمان و ساخت یک ویلا در خارج از تهران کرده است. این اختلاس پس از شکایت مدیران شرکت و تحقیقات پلیس پایتخت کشف شد. ماجرای این پرونده توجه بسیاری از افراد را به اهمیت نظارت دقیق بر امور مالی و حسابداری در شرکت‌ها جلب کرده است.

 


جزئیات دستگیری و اعترافات خانم حسابدار

سرهنگ علی قاسم‌پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، از کشف این پرونده اختلاس خبر داد. بر اساس اظهارات وی، یکی از مدیران یک شرکت خصوصی در حوزه ستارخان با شکایت خود به کلانتری ۱۱۸ اعلام کرد که یکی از کارمندان حسابداری شرکت دست به سرقت از حساب‌های مالی شرکت زده است. بلافاصله تیم تجسس کلانتری وارد عمل شده و پس از تحقیقات و بررسی حساب‌های درآمد و هزینه شرکت، مشخص شد که خانم حسابدار طی دو سال گذشته مبالغی را به حساب‌های بستگان نزدیک خود واریز کرده است.

 


پس از هماهنگی با مقامات قضائی و تشکیل پرونده، خانم حسابدار دستگیر شد. او در بازجویی‌های اولیه به اختلاس ۲۰ میلیارد تومانی اعتراف کرد. به گفته وی، با استفاده از این پول‌ها یک واحد آپارتمان خریداری کرده، سه دستگاه خودرو لوکس تهیه کرده و نیم کیلو طلا به ارزش قابل توجهی خریداری کرده است. همچنین، او اعتراف کرد که با بخشی از این پول‌ها، یک ویلا در خارج از تهران ساخته است.

 


توصیه‌های پلیس و اهمیت نظارت بر امور مالی

این پرونده اختلاس بار دیگر اهمیت نظارت دقیق بر فعالیت‌های حسابداری و امور مالی در شرکت‌ها را نشان داد. سرهنگ قاسم‌پور به مدیران شرکت‌ها توصیه کرد که در استخدام افراد برای بخش‌های مالی و حسابداری، دقت ویژه‌ای داشته باشند و از افراد مورد اعتماد و با سابقه‌ای استفاده کنند. همچنین، نظارت دائمی بر عملکرد حسابداران می‌تواند مانع از وقوع چنین جرایمی شود.

 


این پرونده نشان داد که اگرچه خانم حسابدار به‌طور موقت توانسته بود از این جرم بهره‌مند شود، اما در نهایت با ورود پلیس و پیگیری دقیق ماجرا، او دستگیر و اموال به‌دست‌آمده از این اختلاس شناسایی شد.

 

 

اختلاس ۲۰ میلیارد تومانی؛ خانم حسابدار چگونه توانست این مبلغ را از شرکت برباید؟

در مدت دو سال، خانم حسابدار با انتقال مبالغ از حساب‌های شرکت به حساب‌های بستگان، موفق به اختلاس ۲۰ میلیارد تومان شد و با آن اموال قابل توجهی خریداری کرد.

 


نقش نظارت دقیق در جلوگیری از اختلاس‌های مالی | هشدار پلیس به مدیران شرکت‌ها

پلیس پایتخت با اشاره به این پرونده، بر اهمیت نظارت بر فعالیت‌های مالی تأکید کرد و به مدیران شرکت‌ها توصیه کرد که با نظارت دقیق و استفاده از افراد مورد اعتماد، از وقوع چنین جرایمی جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها